Help you, perhaps

FEELS. WRITES. SHARES. PEOPLE READ. JUDGE. LIKE/ DISLIKE. IT'S LIFE BABY!

18 November 2012

Body figure.

Setiap orang mesti nak kan figure yang baik dan cantik. Lagi lagi laa kan perempuan. And so am I. But, look at me! Jauh panggang daripada api lah kan nak figure yang cantik-HAHA.

Heyy look at this! The latest picture of me. I'm getting bigger bigger and bigger now-HAHA
Kata orang, Don't judge a book by its cover. Okay the story begins here, before that let's take a look at this picture-
BEFORE AND AFTER- Ecehh macam masuk London Weight Management je nak buat gamba before and after.
The first picture tuu, time form 2 and my weight is 73kg. :O and the second picture time aku form 3 and my weight is 57kg ;) No need to tell yaa how i can lost 16kg within less than 1 year-HAHA

Aku ingat lagi, masa aku 73kg tuu, orang semua tak nampak aku. Org memperlekehkan aku dan ada jugak yang mengutuk. Biasa laa tu kan, manusia. Masa tu boyfriend takde, kawan pun kawan yg biasa biasa jelaa. Kawan lelaki jauh sekali. Ada yang kata aku ni bukan form 2, tapi dah umur 20 lebih and yang lagi sedih tu, ada yang ingat aku DAH KAHWIN!! :O

Bila aku dah capai 57kg, aku rasa SANGAT SANGAT HAPPY! Sebab aku boleh pakai BAJU apa apa je yang aku nak. Aku dapat ramai KAWAN BARU. Orang baru nampak aku wujud, lagi lagi kat sekolah. Lepas tu, ramai lelaki nak DEKAT dengan aku. Aku dapat kawan dengan LELAKI LELAKI yang aku nak and so on.

Form 3--->Form 4
Nampak macam ayat bangga tak? Haa itulah yang aku rasa. Aku rasa bangga aku dapat semua yang aku tak dapat sebelum ni. Dan.. rasa bangga tu jugak yang timbulkan rasa riak, lupa diri, sombong n semualah perasaan perasaan yang tak baik tu.

So..... I PREFER to be a normal person. Makan je ikut suka hati aku, tak kesah lah nak banyak ke sikit ke. Ikut suka hati perut aku lah. Starting lepas aku kenal Ajim, berat aku naik semula-HAHA Naik naik dan naik. Aku pakai je apa apa yang aku nak. Kawan je dengan sesiapa je yang nak kawan dengan aku. Biarkan lah orang orang sekeliling aku nampak aku ke tak. Biarlah orang sekeliling aku nak cakap badan aku macam apa. I'M JUST BEING ME!

And now... lantak lah orang orang kat sekeliling aku nak panggil or beri aku gelaran apa apa sekali pun. Apam ke.. Beruang ke.. Shrek ke.. Panda ke.. Tyre ke.. But my favorite one is APAM-HAHA and Aku diamkan aje. Aku layan lagi ade lah. As long as mereka mereka ni happy. Last year, sampai ada lah kan makhluk Allah ni yang cakap aku ni TAKDE DARA-HAHA maybe sebab body figure aku. Heyy i don't mind at all lah makcik. Just jaga anak dara makcik tu k?!

Tapi tak tahu lah kenapa kebelakangan ni, aku lebih lebih touching kalau ada yang panggil aku GEMOK. Rasa macam aku ni hina dan teruk gila-HAHA padahal mereka mereka ni cuma main main n gurau gurau. Tapi tak tahu lah kenapa aku nak touching sangat. Tapi.. sesiapa yang ada body figure macam aku ni, dia tahu lah apa rasanya bila orang panggil dia gemok.

Okay that's all for today! and yaa, THANKS FOR READING APA YANG AKU MEMBEBEL KALI NI. I'm just tired of this feeling. Saje tulis ni semua sebab nak buang touching aku tu jauhh jauhh! HOPING!






No comments:

Post a Comment