Help you, perhaps

FEELS. WRITES. SHARES. PEOPLE READ. JUDGE. LIKE/ DISLIKE. IT'S LIFE BABY!

24 September 2011

Dugaan

Tak sanggup rasenya bila tengok muka Si Isteri yg bengkak2, semakin kurus. Mata pulak lebam. Macam tgh menahan sakit. Sakit yg teramat sgt. Aku hanya mampu duduk dan melihat. Tak ada ape yg aku boleh buat. Rase mcm nak menangis bila dgr cerita Si Suami. Ketabahan, kecekalan hatinya buat aku berase kagum kerane mempunyai seorang abg seperti dia. Satu ayat Si Suami yg aku takkan lupa ialah, '' doakan saya sampai ke liang lahad dgn DIA '' .

Ya Allah, besarnya cinta Si Suami itu kepada isterinya. Aku tabole tengok muke Si Suami tu lagi, rase mcm nk menangis. Aku larikan diri ke atas, dan terus tulis entry ni. Sebelom mereka balek tadi, aku turun bwh. Aku salam Si Suami dan dia teros pelok aku. Aku paham kesedihan dia. Dia kate, tlg bagi semangat kt Si Isteri. Aku salam si Si Isteri. Dia teros pelok aku. Erat. Dia ckp, dia sayang aku sangat2. Aku dah tak mampu nak tahan air mata.


Rase mcm nak menjerit bile teringat Atuk, dan anak2 sedare aku. Mcm mane lah keadaan mereka. Lagi2 along, mesti sedih. Mesti dia yg paling terase impaknya. Tapi apa2 pun, aku harap, semuanya akan berjalan lancar. Semoge, Si Isteri dan Si Suami terus kuat menempuh cabaran ni. Walaupun sukar. Aku dan keluarga sentiase berada di belakang mereke ;)

No comments:

Post a Comment